Konwersja FLV do 3gp

Posted on Kwiecień 12, 2008. Filed under: Komputery, Linux | Tagi: , , , |

Dziś potrzebowałem przekonwertować parę filmów z Youtube na format, który obsłużyłby mój telefon, nokia 5200. Próbowałem Kilkunastu różnych konwerterów i skryptów, dziwnym trafem żaden z nich nie działał. Zatem była motywacja, powstał i skrypt 🙂

#!/bin/bash

for file in `dir -d *` ; do

mv „$file” `echo „$file” | tr ‚ ‚ ‚_’`

ffmpeg -i „$file” -vcodec mpeg4 -b 100k -s 176×144 -acodec libamr_nb -ab 12.2k -ar 8000 „$file”.3gp

done

(Od ffmpeg aż do „$file”.3gp, to jedna linijka.)

Wszystkie pliki w katalogu, których nazwy zawierają spację będą miały ją zamienioną na znak _, gdyż skrypt bez tego się wywalał (ffmpeg nie chciał przyjąć nazwy ze spacją, nawet mimo ).

W przyszłości może dorobię do tego jakiś interfejs 🙂

Make a Comment

Skomentuj

komentarzy 5 to “Konwersja FLV do 3gp”

RSS Feed for Ventrue’s world Comments RSS Feed

[…] Original post by ventrue […]

Jestem z ciebie Dumny! I tak potrzebne są do tego odpowiednie codeki nie wszędzie to zadziała.

Tak jest, ale przecież to jest jasne. Masz rację, czasem na niektórych filmikach (ale akurat nie były z YT) musiałem zamienić na coś takiego:

ffmpeg -i 3796.flv -vcodec mpeg4 -r 25 -b 200 -acodec libamr_nb -ac 1 -ar 8000 -ab 12.2k output2.3gp -s 176×144

I wtedy dopiero zadziałało.

ekhm… a dla zwyklego zjadacza chleba, jakim jestem ja? co zrobic?? bo ja widze tu tylko jakies znaczki i kompletnie nic mi to nie mowi… ;/ pomocy

Otóż te znaczki, o których mówisz to jest skrypt do konwersji plików *.flv (Flash Video) do bardziej popularnych *.3gp, używanych przez komórki 😉 Akurat ten skrypt jest przeznaczony dla systemów operacyjnych spod znaczka „Linux”, ale rzeczony program ffmpeg (który to jest wykorzystany do konwersji) jest również w wersji pod Windows.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

