Ubuntu 7.04 Feisty Fawn

Posted on Maj 24, 2007. Filed under: Komputery, Linux |

Dapper Drake, znany także jako Elegancki Kaczor (nie mylić z prezydentem/premierem, Kaczor, choć niezbyt elegancki… Do wielbicieli PiS: Sam na siebie doniosę, nie trzeba ;] ) został zastąpiony przez Ubuntu Feisty Fawn. Zaraz po instalacji przywitał mnie błąd… partycji root. Cóż, zdarza się. Zwłaszcza, że samo się naprawiło, nie będę w to wnikał;)
Za to, na dzień dobry przywitał mnie piękny komunikat:

„The configuration could not be loaded”
„You are not allowed to access the system cofiguration”

Nie działało mi:
Ustawienia Sieci, Usługi, Użytkownicy i Grupy, Czas i Data, Foldery Wpółdzielone
Nawet nie pytał się o hasło root’a… Suuper.
Co się dowiedziałem? Problem z Dbus.
Rozwiązanie? Znane skądinąd z MS Windows, lecz… nie do końca. Tak, reinstalacja, lecz nie systemu (bo po cholerę?!), lecz tego jednego małego składniczka 🙂

Otwieramy terminal/emulator terminala i wpisujemy w nim:
sudo aptitude reinstall dbus
po czym uruchamiamy:
gksu services-admin
i zaznaczamy w usługach dbus. Wsio. Końec problemu.

P.S: Potem miałem, nie wiem czy związane z tym, błędy HAL. Zreinstalowałem wszystko jak leci z nazwą hal, lib hal etc. i działa wyśmienicie 😉

c.d.n 😉

Make a Comment

Skomentuj

komentarze 2 to “Ubuntu 7.04 Feisty Fawn”

RSS Feed for Ventrue’s world Comments RSS Feed

Podaj moze czym sie te systemy roznia od siebie 🙂

Które? Dapper Drake i Feisty?


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

