C++ programming…

Posted on Luty 27, 2007. Filed under: Komputery, Windows |

Moje 2 programy: Jeden służy m.in do obliczania prawie wszystkiego do funkcji kwadratowej, drugi to samo, acz posiada też 5 innych możliwości…

Skróty: 
*Screeny z wersji konsolowej 
*Screeny z wersji okienkowej 
*Licencja 
*Błędy 
*Download

Screeny:

1. Menu

2. Obliczanie funkcji kwadratowej w akcji

3. Obliczanie zbioru wartości

… A teraz okienkowy odpowiednik, liczący jednak tylko rzeczy przydatne do funkcji kwadratowej:

1. Menu/interfejs programu

2. Program po wykonanych obliczeniach

3. About

Prawda, że fajne? :> Nie jest to może szczyt zaawansowania programistycznego, ale na sam początek są idealne;)
Programy zabierają niewiele pamięci (Konsolowy: 884k podczas bezczynności, ok. 1500k podczas obliczeń; Wersja okienkowa: 4212k w bezczynności, 4300k podczas obliczeń) i liczą bardzo dobrze;)

…Jednak jak każdy program i te mają błędy:

Konsolowa wersja:
– Program wykrzacza się, gdy w menu wpiszemy literkę zamiast cyferki. Obecnie trwają pracę (tzn. jak mi się zechce, bo to aż takie ważne nie jest…) nad poprawianiem błędu.

Wersja okienkowa:
-Ikonka w trayu – kliknięcie w nią prawym przyciskiem powoduje wystąpienie okienka z informacją o wyjątku. Moja wina, niestety straciłem kod źródłowy, a czwarty, czy piąty raz go nie zamierzam przepisywać. Za to dwuklik działa dobrze. Obiecuję, że naprawię ten błąd.

-Obrazek paraboli w programie to statyczny obrazek. W możliwie najszybszym czasie ma się na tym miejscu znaleźć komponent z z rysowaniem wykresu.

Uwaga!
Oba programy są na licencji freeware, co oznacza, że możesz ich używać za darmo, jednak jeżeli zamierzasz je rozpowszechniać, to proszę podać źródło downloadu i autorstwo (ale nie podpinać się pod mój serwer, ja też mam limity!)

Download

– Wersja konsolowa:

Kliknij tutaj

– Wersja okienkowa:

Kliknij tutaj

Uwagi, zastrzeżenia, pochwały i groźby proszę zamieszczać w komentarzu 🙂

Wszystko, co nie będzie wnosiło nic do tematu – usuwam ;] Miejcie świadomość i…

miłego użytkowania 😉

Make a Comment

Skomentuj

Komentarze 4 to “C++ programming…”

RSS Feed for Ventrue’s world Comments RSS Feed

Bardzo fajne programy, do gustu bardziej przypadła mi wersja okienkowa 🙂 i mam takie „dziecinne” pytanie do Ciebie… uczę się C++ od niedawna i chciał bym coś napisać w wersji okienkowej 😉 a nie konsolowej i mam problem otóż nie wiem jak…
jeśli mnie wyśmiejesz nie będę miał nic przeciwko temu, jeśli pomożesz będę wdzięczny… pozdrawiam!

Stworzyłem to w Borland C++ Builder.

acha… to wszystko tłumaczy… 🙂

Nie wiem czy jest sens nauki WinApi. Również moge polecic BCB. Można sie skupic na kodzie bez zbędnego zwracania uwagi na to czy przycisk jest w dobrym miejscu i czy dobrze jest event do niego napisany. Łatwo, prosto i przyjemnie.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

